A kiskereskedelmi automatizálás

A kiskereskedelmi automatizálási piac már 2018-ban elérte a 9,7 milliárd eurós értéket. A globális kiskereskedelmi automatizálási piac az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 20,25 milliárd eurót, ami 9,7% összetett éves növekedési rátát (CAGR) jelent.

Vegye fel velünk a kapcsolatotKapcsolat
A kiskereskedelmi automatizálás
A kiskereskedelmi automatizálás

Mi az a kiskereskedelmi automatizálás

A kiskereskedelmi automatizálás egyszerűen fogalmazva, olyan technológiát biztosít a vállalkozások számára, amely lehetővé teszi a manuális, ismétlődő folyamatok leegyszerűsítését, amelyek egyébként túlságosan időigényesek. A kiskereskedelmi automatizálás lényege, hogy innovatív eszközöket és technológiát használnak a folyamatok javítására és a műveletek hatékonyságának biztosítására. Az automatizálás csökkenti az alkalmazottak leterheltségét, és időt szabadít fel értékesebb feladatok ellátására. A kiskereskedelmi automatizálás magában foglalhatja a rendeléskezelést, a készletkezelést, a rendelések teljesítését, az ellátási lánc kezelését, a szállítási értesítéseket. Mindezek lehetővé teszik a kiskereskedelmi vezetők, tulajdonosok számára a teljesítmény pontosabb nyomon követését. Az automatizálás átformálja a kiskereskedelmi üzleti modelleket, kevesebb és jobban képzett, megbízható munkaerővel rendelkező szervezeteket hoz létre. A kiskereskedelemben a tevékenységek mintegy fele automatizálható a jelenlegi, nagyszabású technológia segítségével. A rendelkezésre álló automatizálási technológiák felmérése azt mutatja, hogy már egy tipikus kiskereskedelmi élelmiszerboltot is lehet üzemeltetni akár 55-65%-al kevesebb munkaórával.

Kiskereskedelmi automatizálási trendek

A Covid-19 világjárvány alatt a fogyasztói magatartás megváltozott jelentősen. A vásárlók 56%-a próbált ki új kiskereskedőket a járvány ideje alatt. Az e-kereskedelmi értékesítés 32,4%-al nőtt 2021-ben. A hagyományos kiskereskedelmi vállalkozásokat súlyosan érintette a világjárvány. Az e-kereskedelem fellendülése számos olyan trendet hozott a kiskereskedelmi szektorba, amik valószínűleg már meg is maradnak.

Ilyen például az Omnichannel Retail Marketing (több csatornás kiskereskedelmi marketing). Ez a kifejezés arra utal, hogy különféle csatornákat használnak a kereskedők, hogy sokoldalú termékszolgáltatásokat kínáljanak a vásárlóknak, például a kiszállítási lehetőségeket szélesítik vagy az utcán is történhet az áruátvétel (árubokszból, mint az IKEA áruházaknál). A vezető kiskereskedők egyre többet fektetnek az omnichannel marketingbe, a többi kiskereskedő és márka messze elmarad ettől a szinttől, tehát ez egyenlőre csak a nagyok kiváltsága maradt. A világjárvány arra kényszerítette a kiskereskedőket és a vezető márkákat, hogy megduplázzák a fogyasztói igények kielégítéséhez szükséges elengedhetetlen lehetőségeket. Ezért az olyan képességek megvalósítása, mint a BOPIS (buy-online-pick-up-in-store= vásárolj online és vedd át az üzletben), a curbside pickup (online rendelés helyi üzletben való átvétele) jelentősen megnövekedett az elmúlt években. Az omnichannel kereskedelem egy ügyfélközpontú értékesítési megközelítés, amelyben minden csatorna összehangoltan működik, így a vásárló egységes és konzisztens élményt kap, akár egy fizikai üzletben tartózkodik, akár egy alkalmazást használ, akár egy weboldalt böngészik. Az omnichannel stratégia célja a vevői érintkezési pontok egységesítése a hatékony, gyors és pontos kiszolgálás érdekében.

A különböző intelligens technológiák (VR, AR vagy AI) lehetővé teszik a vásárlók számára, hogy rendkívül személyre szabott vásárlási élményben részesüljenek, ugyanakkor lehetővé teszik a vállalkozások számára a trendek előrejelzését és a fogyasztói magatartás jobb megértését. Az AI használatával pontosabban megjósolhatják a kiskereskedelmi vállalkozások a vásárlók preferenciáit, tehát a kiskereskedők „intelligens módon” személyes adatokat szereznek be és használják fel az eladások növelésére. Ez gyakran személyre szabott e-mailek, ajánlatok, kedvezménykuponok révén történik. Például, ha több hónapja nem járt a vásárló egy boltban, egy automatikus e-mailt fog kapni, amely arra ösztönözheti, hogy újabb látogatást tegyen oda. Ha nemrégiben járt ugyanabban az üzletben, egészen más üzenetet fog kapni, talán egy kedvezménykupont, amivel megköszönik a hűségét.

Robotizálás, PLC programozás szakértelemmel

Vegye fel velünk a kapcsolatotKapcsolat

Az egyik legjobb újítása a kiskereskedelemnek a Micro-fulfillment (MFC) kiszállítás, amit fulfillment logisztikának is fordíthatunk. A vállalkozás kisméretű tárolóhelyisége (280m2 - 930 m2 közötti méretű), amelyet az e-kereskedelmi vállalkozások arra használnak, hogy készleteiket a végfelhasználóhoz közelebb tárolják, általában lakóövezetekben vannak ezek a raktárak, így csökkenthetik a költségeiket és a kiszállítási időt. Ezek az MFC teljesítési központok gyakran nagymértékben automatizáltak, segítve a vállalkozás működési hatékonyságának javítását. Az MFC logisztika a legjobb módja annak, hogy a különböző márkák megkerüljék a kiskereskedelmi üzletek vagy a költséges teljesítési szolgáltatások igénybevételét azáltal, hogy készleteiket közvetlenül a városokban található mikroteljesítési központokba szállítják, majd onnan kiszállíthatják a rendeléseiket néhány órán belül is akár. A fulfillment cégek többsége rendelkezik saját fejlesztésű raktárkezelő szoftverrel, mely pontos készletnyilvántartást is ad és a rendelések státuszát is online nyomon lehet követni.

Példák kiskereskedelmi automatizálásra 

A kiskereskedelmi folyamatok automatizálása lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy gyakrabban, pontosabban és valós időben férhessenek hozzá az adatalapú információkhoz. Nézzünk néhány példát a kiskereskedelmi automatizálásra, amiket a kiskereskedelmi vállalkozások általában alkalmaznak.

  • Raktárkezelés.

A fő automatizálási mód a raktár-automatizálás. Várhatóan a raktárak 61%-a kombinálja majd a kézi üzemmódot az automatizálási megoldásokkal 2024-re. A raktár-automatizálás sokféleképpen történhet, kezdve a komissiózási folyamattól (az áruk előre megadott megrendelések szerinti kigyűjtése és összeválogatása) egészen a csomagolórobotokig, amelyek segíthetnek a rendelések teljesítésében, vagy amelyek optimalizálják a raktár elrendezését, hogy több helyet szabadítsanak fel a raktárkészlet számára. A raktár-automatizálás egyéb gyakori felhasználási módjai közé tartozik a vonalkód szkennelés és az adatgyűjtés is.

Robotok a raktárban
Robotok a raktárban
  • Készletgazdálkodás.

A készletkezelő szoftverrel pontosan nyomon követhető az árukészlet, és előre jelezhető a jövőbeli igény az adott árukra. A készletszámlálás automatizálásával a rendszer automatikusan figyelmeztet, ha a készlet alacsony. Egyben lehetővé teszi a vásárlási folyamatok automatizálását a vásárlók számára. A készletkezelés automatizálása nagyon hasznos lehet a többcsatornás árukezeléshez is. Ezek a rendszerek szinkronizálják az áruk számát és elhelyezkedését a teljesítési csatornák között. Ennek manapság nagy jelentősége van, mivel egyre több kereskedő kombinálja a különböző eladási csatornákat, például a hagyományos üzletet, az online áruházakat, a pop-up boltokat (értékesítési pont, ami limitált ideig elérhető) vagy a külső piactereket (árubokszok, sátras kiárusítások). Ezért minden eddiginél fontosabb, hogy a készletszintek minden csatornán automatikusan frissüljenek, hogy az alkalmazottak megfelelően tudják teljesíteni a megrendeléseket. 

  • Érintés nélküli bolti fizetés (Zero Contact Retail).

Egyre elterjedtebb az érintés nélküli bolti fizetés. A legnépszerűbb példa erre az élelmiszerboltokban vagy szupermarketekben található pénztárrendszerek, amelyek olyan programokat futtatnak, amelyek lehetővé teszik az egyes termékek vonalkódjának beolvasását, amikor a vásárlók a bevásárlókosarukba helyezik a termékeket (például Amazon Go). Ezután a rendszer feldolgozza a fizetési információkat, és frissített árat biztosít minden egyes tételhez, miközben kiszámítja a teljes összeget. Ez a folyamat könnyen automatizálható a mesterséges intelligencia (AI), a számítógépes látás (CV), tanulási algoritmusok integrálásával a hibák elkerülése és a pontos számítások biztosítása érdekében. Ez bármely üzletben megvalósítható, lehetővé téve a vásárlók számára, hogy az egész üzletben válogassanak, és pénztárhoz való érkezés nélkül fejezzék be a vásárlást, amivel csökkenthetik a bevásárlás végén a várakozási időt.

  • Kiskereskedelmi marketing.

Az automatizált kiskereskedelmi marketing fő célja a marketingkampányok hatékonyságának javítása e-mail marketingplatformokon keresztül. A kiskereskedelmi marketingben az automatizálható területek például személyre szabott e-mailek küldése egyes termékek reklámozására, a webáruház elhagyott kosarainak figyelése, e-mailes számlák küldése és a különböző ügyfélmegtartó kampányok lebonyolítása, mert manapság egyre több ügyfél igényli a személyre szabott interakciókat, vásárlási javaslatokat és márkapromóciókat.

Robotizálás, PLC programozás szakértelemmel

Vegye fel velünk a kapcsolatotKapcsolat
  • Könyvelés.

Az automatizálás könyvelésre és bérszámfejtésre is használható automatizált számlázási és fizetési folyamatokon keresztül. Ez nemcsak a belső céges fizetések zökkenőmentes kezelését teszi lehetővé, de a vásárlók is elégedettek lesznek, mert például nem kell várniuk a vásárlás értékének visszatérítésére bizonyos esetekben.

  • Kimeneti automatizálás (Outlet Automation).

Ez annak az üzletnek az automatizálásáról szól, ahol árulja a termékeit. Ennek a technológiának a segítségével jobban megtervezheti az üzletének elrendezését, és pozitív vásárlói élményeket építhet ki, amelyek hatással vannak az értékesítésre. Érzékelőket építhet be annak megfigyelésére, hogy mely árufolyosók a legzsúfoltabbak, és a vásárlók mely folyosókat látogatják a legtöbbször. Az összegyűjtött adatok alapján a kereskedők meghatározhatják vásárlóik számára a legjobb üzleti elrendezést.

  • Robotok.

Nem meglepő, hogy manapság egyre gyakrabban találkozhatunk robotokkal az üzletekben. Sokféle felhasználási lehetősége létezik a bolti robotoknak, például a polcok feltöltése, árukészlet megfigyelése és csomagolása, a vásárlók segítése információkkal, és egyes esetekben a lopások megfigyelése is. Különösen a világjárvány óta egyre gyakrabban alkalmazzák a robotokat takarításra és fertőtlenítésre is.

Kiskereskedelmi automatizálás roboteladó
Kiskereskedelmi automatizálás roboteladó

A kiskereskedelmi automatizálás előnyei

Nyilvánvaló, hogy a kiskereskedelem automatizálása egy olyan tendencia, amely sok kiskereskedő számára előnyösnek bizonyul majd a közeli jövőben. Nemcsak maguk a kiskereskedők kamatoztatják az üzleti folyamataik automatizálásának előnyeit, hanem ez lesz az elégedett vásárló receptje is. Bizonyos felmérések szerint a fogyasztók 46%-a hajlandó áthelyezni a vásárlását az online kereskedelmi platformokról egy automatizált üzlettel rendelkező kiskereskedő üzletébe. A vásárlók 66%-a hiszi azt, hogy az automatizálás megoldhatja például a hosszú pénztári sorok problémát. Nézzük meg részletesen az előnyöket.

  • Nagyobb pontosság.

A legtöbb emberi hiba a figyelemelterelés és a fáradtság miatt következik be. Az automatizálás segíthet minimalizálni az emberi hibák számát, ami óriási hatással van az adatok pontosságára, itt gondoljunk csak a készletekre vagy a rendelésteljesítési adatokra.

  • Kevesebb munkaerőköltségek.

Az automatizálás sok manuális, rutin munkafolyamatot helyettesíthet, ami azt jelenti, hogy bizonyos feladatok elvégzéséhez kevesebb humán-tőkére lesz szükség. Minél jobban automatizálja vállalkozását, annál többet tud megspórolni.

  • Optimalizált időgazdálkodás.

Felmérések szerint az összes jelenlegi kiskereskedelmi munkatevékenység körülbelül fele automatizálható az új technológiák adaptálásával.

Tovább fejlesztett vásárlói élmény
Tovább fejlesztett vásárlói élmény
  • Továbbfejlesztett vásárlói élmény.

A megnövekedett hatékonyság javítja a vásárlói élményt is. Ez különösen a személyre szabás új szintjeiben, a rendelések gyorsabb teljesítésében, a készletek láthatóságában, valamint a fogyasztói igények előrejelzésében tapasztalható. A statisztikák szerint a vásárlók 75%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan cégtől, amely a nevük alapján azonosítja őket. A kiskereskedelmi automatizálás segít kiváltani az ügyfelek elköteleződését.

  • Megnövekedett értékesítés.

Ha elégedettebb a vásárló, akkor automatikusan több az árueladás is. Emellett, mivel a vásárlók 64%-a valóban személyre szabott ajánlatokat szeretne kapni a kereskedőktől, az e-mail marketing formájában megvalósuló automatizálás rendkívül hatékonynak bizonyulhat az értékesítés és az üzleti növekedés szempontjából. A hagyományos kiskereskedelmi üzleteket korlátozza, hogy csak nyitvatartási időben árusíthatnak, addig a virtuális üzletek korlátlan ideig kínálják szolgáltatásaikat. Ezenkívül az automatizálás információkat nyújt az értékesítés javításához és az értékesítés nyomon követéséhez.

  • Csökkenő számú csalási kockázatok.

 A kiskereskedelem automatizálásának egyik fő előnye, hogy képes megvédeni a vállalkozásokat a csalások proaktív felderítésével, mivel a kiskereskedők régóta a csalók célpontjai. Ennek eredményeként a kiskereskedelmi üzletek nyereségét könnyen megsemmisítheti egy csalás, amely hatással lehet a pénzügyekre, a márkára, és emellett még alááshatja az ügyfelek bizalmát is. A kiskereskedelmi automatizálási szoftverek nagy százalékban csökkentik a csalók tevékenységét, miközben védik a vállalkozást.

Árukészletet ellenőrző robot
Árukészletet ellenőrző robot

A kiskereskedelmi automatizálás stratégiai megoldásai

Az automatizálás sokkal több, mint pusztán új technológiák és innovatív eszközök használata. A kiskereskedelmi automatizálás a munkaerőre és a szervezett munkafolyamatok kialakítására összpontosít. Nézzük meg, hogy a stratégiai megoldások mire összpontosítanak pontosan.

  • A munkamódszerek átalakítása és a munkaerő átcsoportosítása.

A működési modelleknek mindenhol a kiskereskedelmi automatizálással együtt kell fejlődniük. Például az intelligens, polcszkennerrel felszerelt robotok helyettesíthetik azokat a dolgozókat, akik ellátják az árufeltöltés rutinfeladatát. Eközben ezek az alkalmazottak átválthatnak más munkakörökre, ahol az emberi tényező fontosabb, mint például a vásárlók segítése vagy az online rendelések ellenőrzése. A munkaerő átcsoportosítása a vásárlók jobb kiszolgálása érdekében olyan stratégia, amelyet a kiskereskedőknek meg kell tanulniuk. Az összes napi rutinfeladat gyorsan elvégezhető automatizálással. Így jobban összpontosíthatnak a kereskedők a vevőszolgálat minőségének javítására. Ha értékes, magasan képzett szakembereiket ügyféltanácsadói munkakörökbe helyezik, akkor ez bevételnövekedést fog eredményezni.

  • A dolgozói csapat átképzése.

A kiskereskedelmi automatizálás teljesen átformálja egy vállalkozás folyamatait és készségigényét. A fizikai és egyéb manuális munka iránti igény csökkenésével és az automatizálás meredek emelkedésével növekszik az igény azokra a munkavállalókra, akik jobbak a technológiai készségek piacán, speciális tudással rendelkeznek. A kiskereskedőknek át kell képezniük az átcsoportosított munkaerőt, be kell őket iskolázni vagy szakképzettebb dolgozókat kell felvenniük helyettük. Az automatizált kiskereskedelem speciálisabb és szakképzettebb munkát jelent majd. Ezért az ilyen területeken dolgozó munkavállalók magasabb bérekre is számíthatnak.

Robotizálás, PLC programozás szakértelemmel

Vegye fel velünk a kapcsolatotKapcsolat

Amazon Go

Az Amazon Go egy kisbolt-lánc az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, amelyet az Amazon online kereskedő cégcsoport üzemeltet. Az üzletek pénztár nélküliek, így részben automatizáltak, a vásárlók anélkül vásárolhatnak termékeket, hogy pénztárhoz kellene menniük fizetni. Az első ilyen üzlet Seattle-ben nyílt meg 2018. január 22-én. 2023-ban már 43 hasonló üzlet működik Seattle-ben, Chicagóban, Londonban és New Yorkban.

Az Amazon Go boltok úgynevezett “just-walk-out”(csak sétálj ki) üzletek, ahol nincs kassza, nincs bankkártya terminál és a vonalkódos beolvasással sem kell bajlódnunk a vevőknek a vásárlás során, csupán kisétálnak a táskába tett árukkal. 

Amazon Go beléptetőkapu
Amazon Go beléptetőkapu

Hogyan is működnek ezek az üzletek? A vásárlónak rendelkeznie kell a kereskedő mobil applikációjával, amelybe előzetesen regisztrálni kell a fizetési kártyát. Az alkalmazás segítségével egy egyszer használatos QR-kódot tud a vásárló generálni, amit az üzlet bejáratánál felszerelt beléptető rendszernél bemutatva az ajtó automatikusan kinyílik. A QR-kód segítségével kötik össze a “virtuális” kosarat az üzletbe telepített kamerákkal. A kamerák folyamatosan figyelik a vásárló mozgását és a polcról leemelt termékeket az applikáció automatikusan hozzáadja a kosárhoz, annak esetleges visszatételekor pedig törli a kosárból. A kamerák adatait a polcokba integrált érzékelők adataival, amelyek a termékek súlyát és helyzetét rögzítik, is összekapcsolják. A vásárlás befejeztével, az üzletből történő távozás során a fizetés szintén automatikusan megtörténik az alkalmazásba regisztrált kártya terhelésével. A bizonylatot a vásárló pedig email-ben kapja meg. A megoldások adatvédelmi szempontból is megfelelnek az elvárásoknak azáltal, hogy nem alkalmaznak arcfelismerő technológiát, nem tárolnak képi adatot a vásárlóról. A kamerák csak a vásárló mozgása során rögzített színeket, illetve a ruházat színét figyelik és ez alapján értelmezik a vásárló kilétét vagy hollétét. Az Amazon Go üzletek használják a számítógépes látást, a tanulási algoritmusokat, valamint a kiskereskedelmi tranzakciókhoz kapcsolódó vásárlási, fizetési és fizetési lépések szenzor-fúzióját. Az üzleti koncepció az okostelefonok elterjedtségére és a geofencing (egy virtuális kerítés vagy képzeletbeli határvonal létrehozása a térképen, amelyen belül egy eszköz nyomon követi az embereket) technológiára támaszkodik. Ezt az eljárást már többek között az Amazon mellett az Aldi, a Tesco, és a Hudson is alkalmazza már.

A jövő kiskereskedelme

2030-ra egyszerre hat fogyasztói generáció lesz jelen a piacon, eltérő értékekkel és különböző technológiai élmények által befolyásolt viselkedéssel. A kiskereskedelmi szereplőknek még a generációs kategóriáknál is differenciáltabb mikroszegmensek szerint kell csoportosítaniuk kínálatukat.

A jövő kiskereskedelmét a fizikai és a digitális világ ötvözete fogja meghatározni. Erre a két szó összevonásából keletkező „figitális” jelzőt használják a jövő kiskereskedelmére. 

A fizikai üzleteinek forgalma visszaesik, ezeket az üzletek elsősorban bemutatótérként fogják használni, tehát ezekben az üzletekben a vásárlói élményt maximalizálni kell majd. A fizikai üzletekbe kizárólag a személyre szabott vásárlói élményért, vagy az új termékek miatt fogunk ellátogatni. A tényleges üzletekben személyre szabott hangok és illatok fogják elvezetni a vásárlókat a vágyott termékekhez. Az érzékszervek megszólítása és a hangulatos légkör megteremtése kerül majd a középpontba. Különböző elektronikai cégek Tech Village-eket alakítanak ki, ahol a vásárlók rendeltetésüknek megfelelő környezetben próbálhatják ki a termékeket. Olyan helyet kell varázsolni az üzletből, ahol az emberek jól érzik magukat, ahová szívesen, és valójában nem is csak a vásárlás kedvéért járnak. A digitális próbababák az öltözetüket az épp előttük álló vásárló ízléséhez igazítják majd. A vásárlásnak minden tekintetben pozitív élménynek kell lennie. Az üzletek hamarosan a közösségépítés, a fogyasztótársakkal való találkozások, és a szórakoztató termékbemutatók fő színhelyévé fognak válni a vásárlás helyett.

Hangsúlyosabb szerepe lesz a fenntarthatóságnak, a higiéniának és az organikus termékeknek. Számos kiskereskedelmi vállalat törekszik arra, hogy a beszállítói lánc teljes egészében klímasemleges legyen. Néhány európai országban már most a fogyasztók 25%-a egyből el is hagyja az adott üzletet, ha a termékek nem felelnek meg a fenntartható fejlődés alapelveinek. Egy németországi üzlet tetején üvegház található, ahol zöldségeket termesztenek és halakat tenyésztenek, melyeket azután helyben értékesítenek. 

A jövőben azok a kiskereskedelmi vállalatok lesznek sikeresek, amelyek megértik és figyelembe veszik a fogyasztók bizalomvesztését és társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos aggodalmait.

Gyakori kérdések


Mennyibe kerül egy Amazon Go üzlet nyitása?

Átlagosan 1 millió dollárba kerül az Amazon Go technológiával vezérelt üzlet megnyitása.

Mekkora egy Amazon Go üzlet alapterülete?

A belvárosban levők kb. 110 - 250m2 közötti alapterületűek, de a külvárosiak lényegesen nagyobbak lesznek.

Hány vásárló fordul meg átlagosan egy nap alatt egy Amazon Go üzletben?

Naponta kb. 550 vevő.

Mi a véleménye a fogyasztóknak az Amazon Go üzletekről?

A vásárlók 54%-a kiválónak, 35%-uk pedig jónak nevezte a rendszert. A fogyasztói válaszok alapján az Amazon Go pénztár nélküli kisboltok valószínűleg kielégítik az erős vásárlói igényeket.

Hány kamera található egy Amazon Go üzletben?

1000 négyzetméteren kb. 300 kamera található. Tehát egy átlagos méretű üzletben 70-75 darab kamera működik.

Milyen lesz a kiskereskedelem jövője 2030-ra?

2030-ra már minden kiskereskedőnek integrált omnichannel marketinggel kell rendelkeznie, amely lehetővé teszi a számukra, hogy a kereslet alapján tervezzék meg kínálatukat az ajánlatok személyre szabásával és a vásárlók érdeklődésének folyamatos fenntartásával.

Milyen hátrányai vannak az automatizálásnak a kiskereskedelemben?

Az automatizált rendszerek telepítése és karbantartása költséges és jelentős összegű előzetes tőkét igényel (egy automatizált rendszer tervezése, gyártása és telepítése dollármilliókba kerülhet). Ezenkívül előfordulhat, hogy az automatizált rendszerek nem képesek ugyanolyan szintű ügyfélszolgálatot nyújtani, mint egy humán alkalmazott és alacsonyabb a rugalmassági fokuk is.

További blog cikkek

PLC programozás szakértelemmel

Több, mint 20 év tapasztalat PLC programozásban, ipari automatizálásban, robotikában, HMI programozásban, okosotthon automatizálásban, mezőgazdaság automatizálásban, járműipari programozásban.

Vegye fel velünk a kapcsolatotKapcsolat
Oldal teteje